با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تشکیل شورای ارتقاء شاخص های مناطق کمتر توسعه یافته در آموزش و پرورش
زیارت عاشورا

خبرگزاری فرهنگیان:

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در وزارت آموزش و پرورش شورایی با عنوان شورای بهبود و ارتقاء شاخص های مناطق کمتر توسعه یافته تشکیل شده است وسیستان وبلوچستان «هدف یک» این شورا است.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان وبلوچستان، محمد دیمه‌ور، در آیین امضاء تفاهم نامه جامعه یاوری فرهنگی با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، برگزار شد اظهار کرد: استان سیستان وبلوچستان استانی با ظرفیت های ویژه است، وضعیت این استان در قبل از انقلاب با آنچه امروز وجود دارد به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و آن هم به علت مظلومیت هایی است که وجود داشت و مهاجرت‌هایی که صورت گرفت .

وی افزود: بعد از انقلاب هم تلاش های متراکمی در بازه های زمانی مختلف انجام شده که علی رغم همه تلاش ها پاسخگوی حجم زیاد عقب ماندگی ها نبوده و بر اساس انباشت همین عقب ماندگی ها آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در شاخص های مختلف، اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر استان ها داشته است .

دیمه ور با اشاره به اینکه سیستان وبلوچستان با سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی، می تواند مدار و مسیر توسعه خود را پیدا کند خاطر نشان کرد: اقدامات زیربنایی، توسعه های اقتصادی و سرمایه گذاری فنی قطعاً برای این استان مؤثر است، اما به هیچ وجه به اندازه سرمایه گذاری در نیروی انسانی که آموزش و پرورش متولی آن است، نمی تواند تأثیرگذار باشد.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بهره سیستان و بلوچستان از نیروی انسانی فوق العاده بالا و ظرفیت های نیروی انسانی آن زیاد است، متأسفانه این بخش از توانمندی استان بر اثر محرومیتی که بر منطقه حاکم است، آنچنان که باید دیده نشده است .

دیمه ور با اشاره به تلاش های انجام شده با همت همه نیکوکاران و خیران و کسانی که می دانند، می فهمند و درک می کنند که ایران در همه جغرافیای خود باید توسعه پیدا کند و مرکز، مدار و محور آن، توسعه انسانی است، ابراز امیدواری کرد که امیدواریم در این استان شاهد درخشش فرزندانمان باشیم .

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که در وزارت آموزش و پرورش شورایی با عنوان شورای بهبود و ارتقاء شاخص های مناطق کمتر توسعه یافته تشکیل شده است، گفت: این استان ، هدف یک این شورا است، این شورا با ریاست وزیر آموزش و پرورش، دبیری معاونت مناطق و کمتر توسعه یافته ریاست جمهوری، با حضور وزارتخانه های کشور، رفاه، بهداشت و سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و ارگان های دولتی مختلف راه اندازی شده است.

دیمه ور ابراز امیدواری کرد: این شورا با توجه به وظیفه اصلی خود که تمرکز بر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است در صدد است فرصتی فراهم کند تا مسئولان استان با بهره گیری از سخت افزارهای لازم، قدرت مدیریت و توانمندی های ارزشمندی که در کارشناسان و مدیران آموزش استان وجود دارد بتوانند فردایی بهتر را برای این استان رقم بزنند.

وی بیان کرد: نهادهای خیریه ای که طی سال های گذشته استان را ترک کرده بودند با تدبیر و درایت مدیرکل آموزش و پرورش این استان دوباره به سیستان و بلوچستان بازگشتند و هرکدام در گوشه هایی مشغول کار و تلاش هستند، "جامعه یاوری فرهنگی"، دیرینه‌ی ارزشمندی دارد و یکی از پر سابقه ترین مؤسسات و نهادهای نیکوکاری کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: در کشور مناطق محروم کم نیست اما در همین محرومیت می توان مراتبی را قائل شدکه به استناد شواهد، شاخص ها و وضع حاکم می توان سیستان و بلوچستان را به واقع با یک فاصله زیاد، غیربرخوردارترین استان و منطقه کشور دانست.

علیرضا نخعی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط این استان با هیچ جای ایران قابل مقایسه نیست یاد آور شد: اگر 11 هزار نیروی انسانی به این استان اضافه شوند، سیستان و بلوچستان می تواند به میانگین کشوری در بحث نسبت دانش آموز به معلم برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حق این استان نیست که در شاخص های مختلف در رتبه های پایین باشد .

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و جامعه یاوری فرهنگی به امضاء رسید.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:, | 12:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |